OURGROUND
No Comments

Bakkie met: Twee girlbosses van ‘Jet Pilot the Agency’

 

Toen ik gebeld werd door Michelle (Type: populairste meisje van de klas) met de vraag of ik een ‘Bakkie met’ wilde doen met ‘Jet Pilot the Agency’ wist ik meteen dat dit een sterk bakkie zou worden. Mag ik jullie namelijk voorstellen aan de twee girlbosses van dit bedrijf: Diane en Noelle. Nog geen jaar geleden werkten zij beiden als Hostess bij Café Panache op de Ten Katestraat. Nu, bepalen zij samen de koers van hun eigen bedrijf ‘Jet Pilot the Agency’, gevestigd in hartje Amsterdam. Hoe komen jullie aan de naam vraag ik. Lachend kijken ze elkaar aan, wil je het echt weten?

 

Wat doen ze?

“We don’t walk, we fly” is hun motto en dat is te zien aan hun samenwerkingen. Van Amsterdamse namen zoals Curtain Club en De Marktkantine tot aan grote namen op internationaal niveau zoals ING en Glassworks. Deze meiden scouten “talenten” in de breedste zin van het woord. Voor eenmalige KPN-reclames in Milaan tot aan horecavacatures voor de langere termijn zoals een fulltime manager en een hostess voor Restaurant Razmataz.

 

 

 

Geen hokjes.

Diane & Noelle hebben het bewust over talenten, en niet over modellen. “Omdat het om meer gaat dan het uiterlijk.” Natuurlijk zijn veel van onze talenten model, maar het woord model plaats onze talenten te veel in een hokje. Dik, dun, sproetjes, het gaat bij ons om persoonlijkheid.
Naast aanmeldingen op hun website kijken Noelle en Diane ook rond in hun eigen netwerk en dat is denk ik hun kracht. Zij weten ook uit eigen ervaring dat een host meer is dan een mooi koppie.

 

Wie zijn deze girlbosses?

Ik word ontvangen in een kantoor op de Oudezijdsvoorburgwal waar ze ook hun castings houden. Ik zit op de bank en kijk naar totaal verschillende, knappe koppen. Diane en Noelle zijn allebei edgy en flamboyant. Eigenlijk alles waar ‘Jet Pilot the Agency’ en hun talenten ook voor staan. “Jullie zouden het goed met elkaar kunnen vinden!” was de mening van collega’s en hun baas zei: “Jullie zijn hier gewoon goed in dus doe hier iets mee.” Et voilà, voor mij zit het levende resultaat van hun goede chemistry, in de vorm van een eigen bedrijf, ‘Jet Pilot, the Agency.’
 
Ik ben benieuwd naar hun achtergrond. Diane verteld enthousiast over haar opleiding aan de  Hoge Hotelschool Den Haag en haar ervaring als VIP-host in Sjanghai. Daar is de functie van een host echt een soort andere dimensie. Noelle heeft eerder gewerkt als host bij de betere clubs in Amsterdam en productie gedaan voor TV en evenementen. Ze hebben veel ervaring op een ander vlak. Geloof mij, deze meiden weten waar ze het over hebben.

 

Jet Pilot, not another Agency.

Het gaat bij ‘Jet Pilot the Agency’ om kwaliteit en niet om kwantiteit. “We willen een vertrouwensband opbouwen met onze talenten en op elk moment leuk werk kunnen aanbieden. We hebben natuurlijk wel een open beleid, we snappen als mensen op een gegeven moment minder werken omdat ze hun scriptie afmaken of een paar maanden naar het buitenland gaan. Naast de horeca kant kwam al snel de commerciële kant erbij. Een reclamebureau stuurt een script door en zij leveren de op maat gemaakte leads. Soms gaan ze ook echt speciaal op zoek naar een bepaalde type of maken ze dankbaar gebruik van hun eigen leuke vrienden.

 

 

 

Welke klus zijn jullie het meest trots op?

Een reclame met Sef voor ‘Anderzorg’. Daar hebben wij de talenten voor geselecteerd. Van een model tot de girl-next-door. Echt een mooie, diverse selectie waar we trots op zijn. https://www.youtube.com/watch?v=Q76I3YABr0A

 

Vertrouwen jullie op elkaar als de ander iemand scout, wat als een van jullie een sterkere mening heeft?

Oeh, dat is wel een goede vraag. Daar hebben we eigenlijk nog nooit over nagedacht, dat gaat heel soepel. Soms ziet Noelle niet op het eerste gezicht wat ik zie of andersom, dan geven we het de voordeel van de twijfel. Iedereen heeft iets unieks, als je het leuk lijkt en er is een klik dan gaan we aan de slag! Voor dat we een talent plaatsen in de horeca hebben we al een meeting gehad met de desbetreffende club/restaurant, zodat we weten wat de skill set  moet zijn. Je kan je voorstellen dat de aanloop naar het plaatsen van een talent als fulltimers uitgebreider is dan bij een talent voor een eenmalig event.

Oh ja, en Jet Pilot is een film toch?

Ze lachen hardop. “We wilden dat de naam alles zou omvatten wat we doen. En dat zijn nogal veel verschillende dingen. Tot een vriend zei: Denk er niet teveel over na, het moet gewoon lekker klinken.”
Op een avond waren zij naar Spotify aan het luisteren tot ze ineens een oud nummer van Diane vroeger voorbij hoorde komen. (System of a Down.) De naam Jet Pilot was meteen goed te linken aan de hostessen en de toon was letterlijk gezet. Jet Pilots the Agency begeleiden je naar succes!

 

Ontwerp een logo en schrijf je in.

Toen we besloten om dit avontuur aan te gaan, ging het allemaal heel snel, in maart schreven we ons in bij de KVK en in april waren we online. Een vriend van ons die studeert aan de kunst academie heeft het ontwerp gemaakt en samen met de Websters heeft hij een plan gemaakt voor onze website. Toen we eenmaal online waren was het belangrijk dat we een gevarieerde database zouden opbouwen aan talenten zodat we die gelijk konden inzetten voor klussen.

 

Zoek een gemis.

Werk vanuit een gemis/ a gab. Wij zagen dat de kwaliteit van de gastvrijheid in de horeca in Amsterdam niet zo hoog was als dat wij vanuit onze achtergrond gewend waren.  Hierop konden wij inspelen. De garantie die wij leveren is dat wij de juiste Host(s)(essen) voor bij de juiste zaak/project kunnen leveren zodat de kwaliteit van de service omhoog gaat en dus omzet.

Bijvoorbeeld: Vaak zie je bij nachtclubs elke avond een andere deurbitch, die vanuit een bureau wordt neergezet omdat ze mooi is. Maar verdere kennis betreffende gastvrijheid blijft achterwegen. Door zo te blijven rouleren in hostessen wordt er nooit een optimale customer journey gecreerd. De vaste gasten worden niet herkent, de hostessen worden geen onderdeel van het team en missen daarom vaak de visie van de zaak. Door meiden en jongens te trainen aan de hand van de wensen van een specifieke zaak zorgen wij er voor dat er een lange termijn relatie ontstaat waarbij ons talent actief onderdeel is van het hele concept.

 

Neem risico’s.

In de commerciële branche zie je vaak dat bureau’s weinig risico durven te nemen en vaak dezelfde types casten. Wij proberen nieuwe gezichten te introduceren in deze branche door nieuwe talenten te scouten in een breder scala. Wij houden een uitgebreide screening bij ons op kantoor voordat de daadwerkelijke casting plaatsvindt, om de beste kandidaten voor te kunnen stellen. We houden onze uitvragen vaak persoonlijk zodat het uiteindelijke talent op maat gemaakt is. Omdat we de tussenschakel zijn is het belangrijk om bij voorbaat al rekening te houden met meerdere zakelijke aspecten, zoals budget of tijdsbestek.

 

En nog een paar laatste tips & trics van deze toppers:

– Durf te vragen! Er zijn meer mensen uit je eigen omgeving dan je denkt die je kunnen helpen dan je denkt.

– Zorg dat je al een gevarieerd netwerk hebt voor dat je begint want het is lastiger dan je denk om te beginnen, pas wanneer de eerste opdrachtgever je een kans wilt geven en daar positief over is, durft de rest het aan.

– Zeker in Amsterdam zijn er veel jonge ondernemers, het is een puzzel om te bedenken hoe je je kan onderscheiden en hoe je relevant blijft.

 

Dankjewel  Diane Baunbag en Noëlle van der Burgt, wij zijn fan!

Jet Pilot the Agency
Oudezijds Voorburgwal 133 HS
Amsterdam, Netherlands
@jetpilotagency
Call +31 6 26162582

http://www.jetpilotagency.com/

 
About the author:
Has 44 Articles

LEAVE YOUR COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RELATED ARTICLES
ARCHIEF
OURGROUND MOPPIES
OURGROUND MOPPIES
OURGROUND

Een blog met gekke, waardevolle verhalen uit het leven van zes vrouwen in Amsterdam.
Geef ons maar Amsterdam!

Ads

Back to Top