OURGROUND

TOP 3: Super service in Amsterdamse horeca

Nog 13 dagen, dan gaat BAUT weg. Nouja, weg… weg van de Wibautstraat, waar zij deze naam aan te danken hebben. Ik vind het jammer, maar we wisten dat deze dag zou komen. Niet getreurd, ze openen binnenkort hun nieuwe deuren van BAUTZUID. De locatie van dit nieuwe pop-up restaurant is de voormalige Citroën showroom op het Stadionplein in Amsterdam!

Ik heb vlakbij de Wibautstraat gewoond en was er dus ook zo nu en dan te vinden. Wat ik zo leuk aan BAUT vond is dat zij, naar mijn gevoel, een nieuwe trend hebben gezet in Amsterdam. Nu heb ik het niet perse over hun concept, maar over klantvriendelijkheid.

Klantvriendelijkheid is niet altijd zo vanzelfsprekend in Amsterdam. Je bord wordt op tafel geflikkerd, halfvolle glazen worden van tafel gehaald, men is soms meer met zichzelf en de collega’s bezig dan met de klant, om een lach te ontvangen moet je veel fooi neerleggen of je gereserveerde tafel wordt zomaar weggegeven. De service kan nog weleens te wensen laten over in de Mokumse horeca.
Er zijn echter een paar plekken waar het juist heel goed gaat en waar andere tenten van kunnen leren.

Top 3 van uitblinkers:

  1. Rijsel

    Je krijgt een hand van eigenaar Pieter bij binnenkomst. Het voelt direct alsof je beste vrienden bent en je voelt je super welkom. Je krijgt aandacht, je glas is nooit leeg, maar het gaat heel gedoseerd en voelt nooit irritant. Goede balans. Los van dat het eten ook nog eens fantastisch is, maakt alleen de service het al zeker de moeite waard om daar eens te gaan eten.
    rijsel

  2. BAUT

    Ik weet nog de eerste keer dat ik daar kwam en er stond een (knappe) jongen aan onze tafel die voor ons ging zorgen. Met enthousiasme vertelde hij over hun concept, over welke wijnen hij kon aanraden en maakte grappen aan de lopende band waardoor onze kaakspieren enigszins verkrampt raakten. Het diner was fantastisch. Persoonlijke aandacht, enthousiasme en oprechtheid. Mensen die hier werken hebben plezier in hun vak. Bediening is niet weggelegd voor ongeïnteresseerde studenten, het is echt een vak. Dat neemt niet weg dat er ook student zijn die het vak verstaan!
    Baut Amsterdam

  1. De Ysbreeker

    Hoewel ze, naar mijn smaak, soms iets formeel zijn, vind ik iedereen die hier werkt zeer hartelijk.
    Laatst had ik bij een zeker restaurant vlakbij De Ysbreeker een tafel gereserveerd op 14 februari voor mijn 30 jarige verjaardagsdiner (jaja, op Valentijnsdag, want toen ben ik geboren). Toen ik binnenkwam bleek dat ze mijn gereserveerde tafel aan een andere groep hadden gegeven. Zonder enig alternatief te bieden werd mij verteld dat dit mijn probleem was en dat zij daar niets aan konden doen. Wij konden niet blijven. Fouten kunnen gemaakt worden, maar de houding van deze gastheer was niet om over naar huis te schrijven. Daar stond ik dan met mijn gehele 10 koppige familie.
    ysbreeker

Een noodplan moest ontwikkeld worden en ik belde de Ysbreeker. Een allerliefst meisje, die haar vak wel goed verstond, begreep mijn paniek (zeker op Valentijnsdag) en verzekerde dat ik naar de Ysbreeker kon komen met mijn gehele familie om mijn 30e verjaardag te vieren en dat ze hoe dan ook een oplossing voor me zou vinden. Zo gezegd, zo gedaan en het was een topavond!

Wat: Goede service in de Amsterdamse horeca
Waar: Rijsel, Baut en De Ysbreeker
Waarom: service in Amsterdam laat nogal eens te wensen over en deze restaurant een pluim verdienen
Website: RijselBAUT en De Ysbreeker

 

Tagged with: , ,
About the author:
Has 44 Articles

1 COMMENT
  1. bonnie

    hahahaha ik ga helemaal stuk om die uitgeknipte foto hahahaha tering

RELATED ARTICLES
ARCHIEF
OURGROUND MOPPIES
OURGROUND MOPPIES
OURGROUND

Een blog met gekke, waardevolle verhalen uit het leven van zes vrouwen in Amsterdam.
Geef ons maar Amsterdam!

Ads

Back to Top